Kolory w marketingu

Marketing internetowy, Projekty graficzne, Wideo Marketing

Chromoterapia znana jest z wpływu na rozwój i życie człowieka. Nasze preferencje co do kolorów odzwierciedlają nasz charakter i nie rzadko podejście do życia. O tym, że kolory w są niezwykle ważne, wiedzą też eksperci ds. marketingu i reklamy, ponieważ konsumenci często podejmują decyzje zakupowe właśnie pod wpływem kolorów. Pożądana wartość w przekazach jest więc ukazywana za pomocą chwytliwych sloganów, przykuwającej uwagę prezentacji i właśnie kolorów.

Jak kolory decydują o kupnie?

Marketing ściśle powiązany jest z rozmaitymi badaniami wśród konsumentów. Wyniki rozmaitych badań pokazują, że aż 65% klientów kieruje się kolorem przy zakupie. Barwy mają ogromny wpływ na ludzkie zachowania, dlatego producenci zwracają uwagę na to, w jakim kolorze jest ich produkt i opakowanie. Barwy wpływają nie tylko na emocje, ale także reakcje fizyczne. Pokazując tę tezę na przykładzie: światło czerwone wywołuje o ponad 12% szybszą reakcję u człowieka niż światło innego koloru. Ponadto – kolory ciepłe szybciej przykuwają uwagę niż barwy zimne. Branie pod uwagę kolorów jest ważne przy planowaniu kampanii marketingowej i reklamowej.

Kolory a reklama i marketing

Jeżeli chcemy wykorzystać potencjał drzemiący w oddziaływaniu kolorów w marketingu i reklamie, zwróćmy uwagę na fakt, że niemal każdą barwę można dopasować do klienta. W efekcie przyciągniemy za ich pomocą uwagę odbiorcy do marki.

Kolor czerwony

Czerwień to barwa zaliczana do bardzo intensywnie oddziałujących emocjonalnie kolorów. W praktyce oznacza to, że jeżeli chcemy wykrzyczeć coś w stronę klienta tak, aby mieć pewność, że odebrał nasz przekaz, śmiało możemy użyć tego koloru. Słowa “okazja”, “taniej”, “promocja” wyróżnione tą barwą, z pewnością zwrócą uwagę odbiorcy w pierwszej kolejności. Czerwień stymuluje podejmowanie błyskawicznych działań, a kojarzona jest z niebezpieczeństwem, adrenaliną, miłością czy energią. Czerwień idealnie nadaje się do marketingu samochodów sportowych, ale także napojów energetycznych, gier czy artykułów związanych z miłością.

Kolor pomarańczowy

Pomarańcz to cecha energii i radości. Utożsamiamy go najczęściej z determinacją ludzi młodych, ale także z ich pasją i zaangażowaniem. Kolor pomarańczowy najczęściej wykorzystywany jest w branży spożywczej, ponieważ wpływa on na zwiększenie apetytu.

Kolor żółty

Pierwszym skojarzeniem z kolorem żółtym jest słońce, a więc przywodzi na myśl ciepło, promienność, radość i szczęście. Żółty sprawdza się dzięki temu w marketingu produktów dla dzieci i najmłodszych. Wykorzystujemy go również w przypadku reklam usług turystycznych. Kolor żółty utożsamiany jest z wyluzowaniem, więc nie jest kojarzony z elegancją lub prestiżem.

Kolor zielony

Ten kolor z kolei kojarzony jest z naturą i spokojem. Koi zdenerwowanie i jest ściśle związany z bezpieczeństwem. Między innymi z tego powodu sygnalizacja świetlna jest oznaczona tym kolorem wtedy, kiedy można się poruszać. Kolor zielony szczególnie umiłowała branża medyczna, ale także spożywcza i te firmy, które chcą być kojarzone z bezpieczeństwem człowieka.

Kolor niebieski

Główne elementy utożsamiane z tą barwa to prawda, mądrość i stabilizacja. W naturze kojarzy nam się z wodą i niebem, dlatego marketingowcy wykorzystują tę barwę do promowania produktów związanych z czystością i wodą właśnie. Kolor niebieski nie powinien być wykorzystywany w marketingu branży spożywczej, ponieważ woda gasi pragnienie i tłumi apetyt.

Kolor czarny

Z jednej strony kojarzony ze śmiercią i złem, z drugiej strony utożsamiany z elegancją, prestiżem, tajemniczością i przywództwem. Jako zaletę barwy czarnej wykorzystuje się fakt, że wpasowuje się w niemal każdą formę działalności, ponieważ może tworzyć parę z dowolnym kolorem, co nie wpłynie na zaufanie do marki. W marketingu wykorzystuje się czarny również do podkreślenia faktu posiadania wysokich standardów.

Kolory w marketingu – podsumowanie

Na przestrzeni lat w marketingu wielu firm nie tylko zmieniały się logotypy, ale i barwy. Niektóre marki stosują naprzemiennie kilka barw, aby wyróżnić inne produkty. Wskazówki dotyczące doboru kolorów mogą posłużyć przede wszystkim początkującym przedsiębiorstwom, które poszukują odpowiedniej barwy dla swojej działalności.

Przekonaj się, jak ciekawie jest z nami pracować i...

Napisz do nas

Już w pierwszych tygodniach pracy zauważysz  naszą obecność w Twojej firmie.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Getso.pl 2011 – 2018. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies.