Sztuka pisania tekstów reklamowych jest w obecnych czasach bardzo pożądaną cechą. W zalewie reklam dobry copywriter musi trafić ze swoim przekazem do jak najszerszej publiczności. Proces tworzenia tekstów reklamowych można porównać do odwróconej piramidy, którą stosują na przykład dziennikarze (w końcu oni też dbają o poczytność swoich artykułów!). Ta technika polega na umieszczeniu kluczowych informacji już na samym początku tekstu, aby od pierwszych sekund złapać czytelnika i zachęcić go do dalszego czytania. W dalszych częściach umieszcza się coraz mniej istotne informacje, skończywszy na tej, która nie wnosi zbyt wiele do myśli przewodniej. Jeżeli wygrałeś walkę o czytelnika i zachęciłeś go do dalszego czytania, plus dla Ciebie! Ale jak to zrobić?

Pisanie tekstów reklamowych

  1. Główkuj nad nagłówkiem

Nagłówek jest często pomijanym fragmentem tekstu: jedna na pięć osób zwraca na nie uwagę. Możesz je uczynić swoją bronią i za ich pomocą docierać do czytelnika, bo wtedy widocznie zwiększysz odzew, jaki buduje treść. Poświęć im zdecydowanie więcej czasu! Szokuj, ale nie przesadzaj w formowaniu treści. Nie pozwól też na to, aby nagłówek od razu zdradzał intencje i treść akapitu.

  1. Korzyści w korzystnym świetle

Pamiętaj, że aby realnie zwiększyć sens danej treści, musisz przedstawić w niej maksymalną ilość korzyści płynących dla nabywcy. Stwórz w nim potrzebę posiadania danej rzeczy/usługi. Nie możesz jednak pozwolić sobie na wychwalanie produktu pod niebiosa bez żadnych konkretów, albo – co gorsza – wymyślać korzyści. To produkt ma je tworzyć. Daj klientowi jasno do zrozumienia, co korzystnego może dać dana cecha produktu. Przykład? Guma do żucia ułatwia pocałunki, ale nie gwarantuje ich. Ćwicz język korzyści, wykorzystuj go w tekstach i patrz, jak Twój przekaz sprzedaje produkt.

  1. Silne słowa

Używanie słów, które przyciągają uwagę, zaangażuje Twoich czytelników i sprawi, że będą chcieli zapoznać się z Twoim przekazem aż do końca! Zastanów się na początku nad tym, co chcesz powiedzieć, a nie jak. Odpowiednie słowa to te, które trafiają do grupy docelowej, a przy tym odpowiednio uwypuklają korzyści. Nie daj się zwieść technikom, które mówią, że dane słowo odpowiednio wiele razy użyte w tekście gwarantuje sprzedaż: to odpowiednie zestawienia mają na nią wpływ.

  1. Wywołuj reakcję

Twój klient może złożyć zamówienie od razu po przeczytaniu reklamy – ale nie musi. Daj mu do tego możliwość! Bierz przykład ze schematów telezakupów – nakłaniaj do reakcji: zadzwoń, napisz, wejdź na stronę. Powiedź swoim czytelnikom, co mają zrobić, aby mieć wszystkie korzyści, o których mówiłeś.

  1. Maksymalne uproszczenie

Bądź wiarygodny poprzez pisanie prostych, ale wciąż mądrych tekstów. Niektóre produkty nie potrzebują górnolotnych słów, a już na pewno powinieneś je dopasowywać do grupy docelowej. Zauważ, że proste treści nie mogą być prostackie! Nie twórz też poematów: jesteś copywriterem, a nie poetą.