Wzrost zaangażowania marek odzieżowych w mediach społecznościowych
Wydatki branży odzieżowej związane z działaniami marketingowymi na Facebooku stale rosną. Nic dziwnego! Ta branża ma ogromy potencjał. W Polsce …
Wydatki branży odzieżowej związane z działaniami marketingowymi na Facebooku stale rosną. Nic dziwnego! Ta branża ma ogromy potencjał. W Polsce połowa z 8 mln użytkowników Facebooka polubiła przynajmniej jeden fanpage marki odzieżowej. Fani chcą być na bieżąco z aktualną ofertą oraz promocjami. Chętnie korzystają z rabatów i konkursów, organizowanych przez firmy. Kupony rabatowe są jednym z lepszych sposobów na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Klienci je uwielbiają! Nic tak nie cieszy jak zakup upragnionej rzeczy po obniżonej cenie.
Z badań, które przeprowadziliśmy wynika, że Polacy lubią, śledzą, obserwują na Facebooku strony marek odzieżowych przede wszystkim w poszukiwaniu ofert i informacji o nowościach produktowych. To jest dla nich, jak się okazało, najważniejsze. Dużo ważniejsze niż plotki ze świata mody czy newsy ze świata – mówi Norbert Kilen, dyrektor strategiczny w agencji Think Kong.
Agencja Think Kong wraz z CheeseCat i serwisem Socjomania przygotowała raport „Social Media Fashion”. Odpowiadając na pytanie, dlaczego użytkownicy facebooka klikają „lubię to” na stronach marek odzieżowych. Najważniejsze to chęć poznana oferty i aktualnych promocji (51%), pozytywny stosunek emocjonalny do marki (48%), zadowolenie z zakupu (42 %) oraz udział w konkursach (38%).
Badanie „Social Media Fashion” pokazało także, że prawie 4/5 użytkowników Facebooka przyznaje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy widziało reklamy marek odzieżowych. Nieco mniej, ale i tak większość (ok. 60%), deklaruje, że w nie klika.
Właśnie dlatego coraz częściej firmy odzieżowe decydują się inwestować w obecność na Facebooku.