AdWords
Czym jest AdWords? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj pierwsze hasło z …
Czym jest AdWords? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj pierwsze hasło z zakresu e-marketingu.
AdWords to narzędzie dystrybuowane przez Google Inc. Służy do reklamowania stron internetowych w ramach wyników w wyszukiwarce Google, na witrynach pracujących na silniku Google, a także na tych, które należą do programu AdSense (partner Google).
AdWords – modele działania
Wykupując reklamy AdWords, możemy zdecydować się na konkretny model działania. Reklamy stron internetowych dzielimy na:
- CPC – cost per click (koszt za kliknięcie);
- CPM – cost per mille (koszt za tysiąc wyświetleń reklamy);
- CPA – cost per action (koszt za konwersję, akcję).
Koszt całkowity reklamy zależny jest od ilości konkurencji. Reklamodawca zapłaci więcej, jeżeli ma większą konkurencję – bez znaczenia, jaki model wybierze. Model CPC przypomina licytację – reklamodawcy danej branży podają, ile maksymalnie mogą zapłacić za jedno kliknięcie, aby pod danym słowem kluczowym znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Większa kwota daje większą szansę na wysoką pozycję. Google dodatkowo uzależnia pozycję reklamy od Wyniku Jakości, co ma chronić odbiorców przed spamem.
Link sponsorowany
Każdemu reklamodawcy zależy na tym, aby jego link sponsorowany znalazł się wysoko. Pozycja linka AdWords na liście sponsorowanej ustalana jest na podstawie:
- Wyniku Jakości
Wynik Jakości jest współczynnikiem wyznaczanym za pomocą:
- CTR (click through rate) – procentowej ilości kliknięć w reklamę;
- zależności reklamy od hasła wyszukiwanego;
- czasu, jaki użytkownik spędza na stronie po kliknięciu bezpośrednio w link sponsorowany;
- współczynnika odrzuceń na stronie.
- Maksymalnej stawki CPC, ustalonej przez reklamodawcę.
Główne plusy kampanii AdWords
Sukces kampanii AdWords zależy od doboru słów kluczowych. Jeżeli dana fraza wybrana jest też przez inną firmę – licytujemy się z nią na CPC. Przegrana licytacja nie generuje dodatkowych kosztów – po prostu reklama nie zostanie wyświetlona. Jakie zalety przemawiają za tym, że warto spróbować kampanii AdWords?
- stosunkowo krótki czas wprowadzenia kampanii;
- reklamy są idealnie dopasowane do grupy odbiorców;
- brak kliknięcia w reklamę nie generuje żadnych kosztów;
- prostota w regulowaniu wydatków – możliwość ustalenia budżetu dziennego, który możemy zmienić w każdym momencie;
- wyświetlanie linków ma miejsce wówczas, gdy użytkownik szuka tego, co firma oferuje;
- dowolny zasięg i czas trwania kampanii;
- sterowanie czasem kampanii dzięki możliwości wystartowania, wstrzymania i zakończenia w każdym momencie;
- nieograniczona liczba słów kluczowych gwarantuje precyzyjne kierowanie;
- większy ruch wartościowy na stronie;
- bieżące monitorowanie kampanii;
- czytelne raporty z kampanii.
Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak AdWords może pomóc Twojej firmie? Skontaktuj się z nami!