Display marketing
Czym jest Display? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z …
Czym jest Display? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.
Display to reklamy graficzne, które znajdziemy na niemal każdej stronie internetowej, ale także w e-mailu i w mobile marketingu. Zwykle reklamy tego typu nazywane są banerami. Reklama displayowa posiada ustandaryzowane rozmiary. Znajdziemy na niej treść, logo i elementy graficzne, a coraz częściej także elementy Rich Media (wideo, dźwięk, itp.). Reklama displayowa ma za zadanie przyciągnąć użytkownika i zachęcić go do wejścia w interakcję z przekazem. Display wyświetlany jest w witrynach i aplikacjach mobilnych w sieci reklamowej Google, czyli Google Display Network (GDN).
Display a skuteczność
Aby reklama displayowa była skuteczna, należy wziąć pod uwagę dwa główne czynniki:
- odpowiednie targetowanie reklam i właściwy wybór miejsca wyświetlania reklamy – reklamę możemy kierować zarówno na konkretne, wybrane przez nas strony, jak i na całe grupy tematyczne witryn. Obecnie, dzięki zaawansowanej technologii, reklamy możemy wyświetlać również konkretnym użytkownikom, uwzględniając kategorię zainteresowań bądź targetując według list remarketingowych.
- treść i wygląd reklamy – reklama displayowa wymaga odpowiedniej kreacji graficznej – kompozycji, kolorów i obrazów. Aby reklama była efektowna i efektywna, powinna być spójna z identyfikacją wizualną strony internetowej, firmy bądź logo, z którym ma się utożsamiać. Display wymaga również, aby na finalnym materiale reklamowym znajdowało się odpowiednie CTA.
Display przyczynia się do budowania wizerunku, dlatego powinien być jak najbardziej przemyślany w formie i treści. Używając reklam tego typu, możemy realnie zwiększyć rozpoznawalność marki w Internecie – wystarczy odpowiednio targetować przekaz. Jeżeli zrobimy to umiejętnie, możemy wpłynąć na ilość nowych klientów bądź użytkowników.
Oczywiście nie wszystko może być reklamowane za pomocą tej metody – Google wprowadziło bardzo dokładne obostrzenia. GDN określa również, jakie banery, animacje bądź wideo nie będą zaakceptowane, dlatego przed skonstruowaniem reklamy zalecamy dokładne zapoznanie się z warunkami tworzenia i emisji.
Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak reklama displayowa może pomóc Twojej firmie? Skontaktuj się z nami!